Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Kompakt Teherkerékpár! A jövő?!

Kompakt Teherkerékpár! A jövő?!
Ami a legtöbb embert ültetheti át az autóból kerékpárra. A kerékpár piaci trendek és már látható eladási statisztikák alapján nem is csupán csak jósolható, hanem nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy a jövő egyik legnépszerűbb kerékpár kategóriája a kompakt teherkerékpár lesz. Ez az a típus, ami a legtöbb embert meggyőzheti arról, hogy érdemes kerékpárra váltani az autózás helyett a hétköznapokban is.

Ami a legtöbb embert ültetheti át az autóból kerékpárra.

A kerékpár piaci trendek és már látható eladási statisztikák alapján nem is csupán csak jósolható, hanem nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy a jövő egyik legnépszerűbb kerékpár kategóriája a kompakt teherkerékpár lesz. Ez az a típus, ami a legtöbb embert meggyőzheti arról, hogy érdemes kerékpárra váltani az autózás helyett a hétköznapokban is.

Az infláció, a magas benzinárak, a környezetvédelem -és annak érdekében hozott intézkedések- stb., egyre inkább a fenntartható és megfizethető közlekedésimegoldások felé terelnek minket.

A városi/trekking bicikli már eddig is az egyik legnépszerűbb kategória volt, mivel a legtöbben közlekedésre és kirándulásra használják kerékpárjukat. Az elektromos rásegítés pedig csak tovább javított ezen: kihúzott egy jellemző kifogást arról a listáról, ami általában elsőként felmerül azoknál, akik inkább az autózást választják, még a nagyon rövid városi utakra is.

Az elektromos biciklik új dimenziókat nyitottak meg a kerékpározásban. Olyanok is bringára ülnek, akik korábban nem tették és olyan felhasználási célból, amire korábban nem biciklit használtak.

Előbbire jó példa, hogy az elektromos rásegítés lehetőséget ad az idősebbeknek a kerékpározás újbóli élvezetessé tételére – nem gond többé a távolság, vagy az emelkedők sem. Utóbbira pedig, hogy a bringa nem csak sporteszközként, hanem mindennapi közlekedési eszközként is előtérbe került sokaknál. Olyanoknál, akik korábban pl. azért nem használták, mert nem akartak megizzadni munkába menet.

EGY E-BIKE-KAL MÁR TÖBBRE VAGY KÉPES, DE A KERÉKPÁR EGYÉB TULAJDONSÁGAINAK IS ALKALMAZKODNIA KELL NÖVEKVŐ IGÉNYEIDHEZ, HOGY MINÉL TÖBB MINDENRE HASZNÁLHASD.
EZÉRT JELENT MEG KORÁBBAN A TEHERKERÉKPÁR, MAJD AZON BELÜL A KOMPAKT TEHERKERÉKPÁR KATEGÓRIA.

A teherkerékpárok megoldottak egy másik fontos kifogást: arra is alkalmassá tették a biciklit, hogy nagybevásárolni menjünk vele, vagy a gyereket/gyerekeket vigyük az oviba.

Igen ám, de a korábbi teherkerékpárok vagy nagyon hosszúak, vagy nagyon szélesek (háromkerekűek). Nem igazán praktikusak annak, aki nem egy garázsba gurul be vele otthon, vagy a munkahelyén. Annak sem, akinek nincs teherautója, hogy szállítani tudja. Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem olyan könnyű velük menni a forgalomban, mint egy normál kerékpárral. Pláne, ha nem egy gyakorlott biciklis futárról, hanem egy anyukáról beszélünk, aki a gyerekeit szállítaná biztonságban. Így jutottunk el -a teherkerékpár kategórián belül- az átlag embernek sokkal praktikusabb, könnyebben használható, kompaktabb méretű cargo bringákhoz.

KOMPAKT TEHERKERÉKPÁROK:
teherkerékpár kapacitás, de normál kerékpár méretben.

Ennek a kategóriának az egyik nagy úttörője a Tern volt a GSD modell megalkotásával. Ez az egyedi kialakítás óriás népszerűségnek örvend azóta is és csak tovább javult a második generációs modell érkezésével.

A GSD legfőbb tulajdonsága, hogy teherkerékpár terhelhetőségű (200kg) és helykínálatú, azaz akár két gyerek szállítása és a nagybevásárlás is megoldható vele. Ugyanakkor nem hosszabb, mint egy átlagos nagykerekű trekking kerékpár. Sőt ez a modell még össze is csukható részben, így könnyebben szállítható és tárolható.

Hogyan érték el a kompakt méretet a cargo kapacitás csökkentése nélkül? 20 colos kerekeken gurul, hosszú tengelytáv mellett. Ezáltal hosszabb lett a hátsó csomagtartó, bónuszként pedig a súlypontot is lejjebb tudták vinni, amitől könnyebben irányítható, stabilabb a kerékpár.

A kisebb kerékméret más szempontból is ideális ezekhez a kerékpárokhoz: jobban gyorsul és „mászik hegyre” ugyanazzal a teljesítményű motoros rásegítéssel. A komfortot pedig megoldják az extra ballonos gumik, a teleszkóp és a rugós nyeregcső.

Természetesen egy ilyen biciklinél az akár 200kg-os terhelhelhetőséghez extra merev váz, szuper erős fékek és egyéb -a nagy terhelést bíró- alkatrészek kellenek. A minőséghez és megbízhatósághoz pedig már cargo bicikli szabályozás is létezik az egyik legnagyobb piacon, Németországban – és várhatóan lép majd életbe az egész EU-ban. Ahogy az autóknál is van törésteszt pl. -és nem mindegy hogy az európai, vagy ázsiai sztenderd szerinti-, úgy a kerékpároknál is elvárt és kiemelkedően fontos, hogy átment-e ilyen tesztelésen. Főleg egy szülőnek, aki a gyerekét is szállítja.

 

Még egy kulcsfontosságú dolog a sikerhez, ami az autóknál is alapvető tulajdonság, hogy megosztható. Ezt az egyedi váz kialakítás és állítható magasságú kormány, azaz a testreszabhatóság teszi lehetővé. A normál kerékpároknál a magasságunknak megfelelő vázméretet kell venni. Az apuka biciklijét jó eséllyel nem kényelmes használnia a feleségének, vagy a gyereknek. Ennél a kialakításnál viszont egy vázméret beállítható jellemzően 145-195 cm közötti magassághoz, azaz egy kerékpárt használhat akár az egész család.

Elektromos teherkerékpár testreszabhatóság

 

Persze, ahogy az autóknál sem egy típus, a kompakt teherkerékpár kategóriában sem egy modell lesz mindenkinél a nyerő. A GSD sikere után a Tern is megjelent már több kerékpárral a kategórián belül: a Tern HSD-vel kisebb méretben, de még mindig átlagon felüli képességekkel, szintén prémium minőségben, vagy a QuickHaul és ShortHaul -utóbbi nem elektromos- modellekkel, melyek hozzák a kategóriához tartozó fő tulajdonságokat, de kedvezőbb áron vannak.


Még egy kulcs a sikerhez: KIEGÉSZÍTŐK

Egy kompakt teherkerékpár sikerének alapja az egyedi igényeknek való testreszabhatóság, amit a megfelelő kiegészítőkkel érhet el a tulajdonosa. Hiszen van, aki elsősorban csomagokat szállítana vele és van, aki gyerekeket:

– a csomagoknál lehet, hogy jellemzően nagyméretű dobozokat, de az is lehet sok kisebb terméket, pl. bevásárláskor. A nagy dobozokhoz jó rögzíthetőség, a kis csomagokhoz egy jó táska, vagy kosár lehet a megfelelő, amibe bele tudjuk szórni a termékeket.

– aki gyereket visz, lehet hogy nem csak 1-et, hanem akár 2-t szállítana. Nem ugyanaz a kényelmes és biztonságos ülés egy 2 évesnek, egy 8 évesnek, vagy akár egy tinédzsernek.

Egy igazán jó kompakt teherkerékpárnál számos kiegészítő közül kell tudnunk választani, különböző élethelyzetekre. Mindenkinek képesnek kell lennie megtalálni a számára szükséges dolgokat, hogy igazán sokoldalúan használhassa kerékpárját.


Így jut el egy kompakt teherkerékpár tulajdonosa oda, hogy nagyon sok esetben válaszhatja a biciklizést az autózás helyett. Feleslegessé válik pl. a második autó a családban, ezáltal rengeteget spórolhat. Stresszmentes élménnyé változik a mindennapi közlekedés, amit sokkal jobban imádnak a gyerekek is.

Ha szeretnéd látni, hogy használják kompakt teherkerékpárjukat az emberek a mindennapokban, nézd meg ezeket a Facebook csoportokat: The Tern GSD,  The Tern HSD, The Tern Quick Haul

Ha érdekel részletesebben is milyen tulajdonságokkal rendelkeznek kerékpárjaink, akkor olvass róluk bővebben a nevükre kattintva: GSDHSDQuickHaul

Ha megnéznéd ezeket a bringákat élőben is, akkor kattints ide a kapcsolatfelvételhez.

Tartalomhoz tartozó címkék: e-bike cargo kerékpár
Az oldal tetejére