Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Kerékpár szállítás elektromos autóval

Kerékpár szállítás elektromos autóval

Nemrégiben vásároltak nálunk egy városi összecsukható kerékpárt, amibe új tulajdonosa, a Bionix, (hátsó) elektromos agymotorját szereli majd be. Több gyártó modelljét is megnézte, de végül a Tern mellett döntött, mert az volt a legmerevebb, legmasszívabb kerékpár.

Ahogy beszélgettünk kiderült, hogy 4 db elektromos bringája van, sőt, nemrég vásárolt egy 2018-as, tisztán elektromos hajtású Nissan Leafet is. Meg is egyeztünk, hogy az elektromos autózás szuper dolog, viszont vannak korlátai. Ilyen például az is, hogy a legtöbb elektromos autóval nem lehet vontatni, így vonóhorog sem szerelhető rá és ebből kifolyólag az arra rögzíthető kerékpár tartót sem lehet használni.

A kerékpár szállítására másik megoldás lehetne a tető csomagtartó, de nem nagyon van a piacon olyan, ami az elektromos kerékpárok extra súlyát elbírná, ráadásul drasztikusan növelné a légellenállást, ezáltal jelentősen csökkentve a hatótávot. A Nissan Leaf a nagyobb csomagterű elektromos autók közé tartozik, de nem akkora, hogy elférjen benne egy normál kerékpár, ráadásul Ők jellemzően ketten utaznak, két kerékpárral…

Így jutott el odáig, hogy az összecsukható kerékpár a megoldás, amiből akár kettőt is kényelmesen el tudnának vinni magukkal a kocsi belterében. Nincs plusz légellenállás, sőt, a kerékpárok is sokkal nagyobb biztonságban vannak, mikor leparkolnak valahol.

Tern Link A7

Tern Link A7 összecsukva. Méret: 39.5 x 80 x 73 cm

A választott folding bicikli a Tern Link A7, ami egy alu vázas, 7 sebességes, állítható kormánymagasságú összecsukható kerékpár: https://tern.hu/shop/osszecsukhato-varosi-kerekparok/tern-link-a7-varosi-osszecsukhato-kerekpar/. Az elektromos meghajtás pedig a Bionix 250 W-os, nyomatékérzékelős, csomagtartóra szerelt, picivel több, mint 400Wh akkumulátorral rendelkező rendszere. A kerékpár ára 147 000 Ft, az elektromos kit ára pedig 1800 USD (kb. 500 000 Ft), azaz összesen 647 000 Ft + szerelési költség.

Magánvélemény:

Ha valaki ennyi pénzt szán vásárlásra, semmiképpen nem ezt az utólagosan beépített elektromos hajtást javasoljuk, hanem a nem sokkal több pénzért elérhető Vektron D7i, vagy P9 modellünket (előbbi agyváltós, utóbbi láncváltós), a következők miatt:

  • A Vektron váza kifejezetten az elektromos motor köré épült, így sokkal jobb súlyelosztást és merevséget értek el, a megfelelő geometriával és erősítésekkel
  • Középmotorral szerelt, ami alacsonyan helyezkedik el, ezáltal jobb súlyelosztást és ennek megfelelően könnyebb kezelhetőséget és jobb kerékpáros élményt nyújt.
  • A középmotornak jobb a hatékonysága, így a Bionix visszatöltési képessége sem előny, mivel azt használva is csak max. ugyanakkora hatótávot tud elérni, mint a Vektron.
  • Az akkumulátor szintén középen, alacsonyan van elhelyezve és nem a csomagtartón, magasan, hátul, ami megint csak a súlyelosztást és irányíthatóságot javítja
  • A Vektron felszerelsége sokkal jobb: Shimano agyváltó, hidraulikus tárcsafékek, újabb váz és kormány csuklópontok, amik nagyobb merevséget adnak, Schwalbe gumik, nagy fényerejű első és hátsó lámpák… Szóval minden alkatrésze kategóriákkal magasabb szintű, mint az alap Tern Link A7 modellünkne
  • A Vektron váza kifejezetten az elektromos motor köré épült, így sokkal jobb súlyelosztást és merevséget értek el, a megfelelő geometriával és erősítésekkel

Ha valaki elkötelezett híve az elektromobilitásnak és elektromos autójával szeretné szállítani e-kerékpárját, esetleg kombinálni a kettőt a mindennapi ingázásnál, ahol a belvárosban a biciklit, hosszabb távon pedig az autót használja, annak kiváló megoldás a csomagtartóba egy Tern folding e-bike!

 

Az oldal tetejére